Jeśli jesteś jednym z wielu kupujących, którzy rozważają SUV, jesteś rozpieszczany wyborem. Prawie każdy producent produkuje co najmniej jednego SUV-a z ogromną różnorodnością modeli w ofercie. Chociaż posiadanie wielu opcji jest luksusem, utrudnia znalezienie najlepszego SUV-a, który spełni Twoje potrzeby.

Wszystkie mają podobną formułę, jeśli chodzi o styl, z większym prześwitem niż normalny samochód i wytrzymałym wykończeniem nadwozia. Ale to nie tylko kwestia wyboru producenta lub dealera, który Ci się podoba. Nawet jeśli zdecydujesz się na jeden z najlepszych SUV-ów w Wielkiej Brytanii, może nie spełnić Twoich potrzeb tak dobrze, jak inny model, ponieważ różne SUV-y są zaprojektowane do różnych celów.

Nawet jeśli ograniczymy poszukiwania do SUV-ów wystarczająco dużych, by służyć jako samochody rodzinne, z miejscem dla co najmniej czterech dorosłych osób i dużymi butami na bagaż lub psy, nadal musisz się zastanowić czy wybrać SUV mainstream czy premium, zdecyduj, czy potrzebujesz pięciu lub siedmiu miejsc i wybieraj pomiędzy napędem benzynowym, wysokoprężnym, hybrydowym lub elektrycznym. To wszystko, zanim wejdą w to wszyscy różni producenci SUV-ów, modele i poziomy wyposażenia.

Dzięki rosnącej popularności tej klasy samochodów segment SUV-ów może być niezwykle dochodowy, jeśli producenci zrobią to dobrze. Wiele SUV-ów występuje w standardowych lub „coupe SUV” nadwoziach, w wersji ekonomicznej, luksusowej lub sportowej, więc musisz zastanowić się, jakiego poziomu zdolności terenowych chcesz. Szukasz hardcorowego, zatykającego błoto pojazdu 4×4, czy po prostu chcesz pokonywać okazjonalne progi zwalniające lub parkować przy podniesionym krawężniku bez skrobania felg aluminiowych?

Skupiliśmy się tutaj na najlepszych (i najlepszej cenie) rodzinnych modelach, ale jeśli szukasz czegoś mniejszego, nasza lista 10 najlepszych małych SUV -ów zawiera te bardziej kompaktowe modele. Mamy również konkretne przewodniki po najlepszych dużych SUV -ach, najlepszych luksusowych SUV -ach, najbardziej ekonomicznych SUV -ach i wielu innych.

Top 10 najlepszych SUV-ów w sprzedaży

Przewiń w dół, aby dowiedzieć się więcej o 10 najlepszych SUV-ach dostępnych w tej chwili…

Land Rover Defender

Land Rover naprawdę wykonał zadanie ponownego wynalezienia kultowego Defendera dla współczesności. Jest tak samo sprawny w terenie jak jego poprzednik, a jednocześnie wprowadza poziom luksusu, który podkreśla prestiż marki. Co najważniejsze, dla 99 procent klientów Defender świetnie się teraz prowadzi na drodze, zapewniając zaskakującą dawkę radości i dynamiki na gładszym asfalcie. Nazwaliśmy go naszym średniej wielkości SUV-em premium roku 2021.

Defender jest tak wszechstronny jak zawsze, a w specyfikacji 110 oferuje opcje pięciu, sześciu lub siedmiu miejsc, podczas gdy opcje silnika są równie elastyczne z jednostkami benzynowymi i wysokoprężnymi o łagodnej hybrydzie, wariancie hybrydowym typu plug-in i szturmowym 5.0- litrowy model V8 o mocy 518 KM.

Praktyczność jest nadal priorytetem dla Defendera, z dużą ilością schowków i schowków rozmieszczonych wokół kabiny, a także przydatnymi funkcjami technicznymi, takimi jak standardowa kamera przestrzenna 3D. Zawieszenie pneumatyczne może podnosić i opuszczać samochód, co znacznie ułatwia zaczepianie przyczepy, podczas gdy ClearSight Ground View zapewnia wirtualny widok gruntu pod i tuż przed pojazdem – idealne dla zapalonych miłośników jazdy w terenie.

SEAT Tarraco

Segment SUV-ów jest zaciekle zwalczany, ponieważ jest tak popularną klasą. Ponad jedna trzecia sprzedaży SEAT -a to obecnie SUV-y, co podkreśla znaczenie odpowiedniego dopasowania formuły do ​​samochodów takich jak Tarraco .

Najważniejszym czynnikiem jest praktyczność i tutaj Tarraco robi wrażenie. Z siedmioma siedzeniami Tarraco z radością będzie przewoził dzieci (tylko upewnij się, że będą to dzieci w trzecim rzędzie, ponieważ przestrzeń na nogi jest ciasna), a bagażnik ma 700 litrów przy złożonym trzecim rzędzie.

Okazało się, że Tarraco jest najlepiej wyposażony w porównaniu ze Skodą Kodiaq i Peugeotem 5008 o podobnej cenie. Wnętrze ma prosty design, ale jest czysty, a system infotainment będzie znany osobom pochodzącym z innych modeli grupy VW.

Tarraco ma zaskakującą ilość opanowania w zakrętach, ograniczając przechyły ciała do minimum. Dwulitrowy silnik wysokoprężny o mocy 148 KM jest tym, na co warto zwrócić uwagę; podczas naszego testu zwrócił imponujące 44,7 mpg, co nie jest złe jak na samochód tej wielkości. Jest to mocny silnik i chociaż jest to ta sama jednostka, którą można znaleźć w Kodiaq, Tarraco jest nieznacznie szybszy. 

Komfort jazdy Tarraco należy do najlepszych w swojej klasie, z łatwością pokonując wyboje i dziury na drodze. Hałas silnika, drogi i wiatru jest również dobrze tłumiony w kabinie. 

Wszystkie czynniki razem wzięte sprawiły, że SEAT Tarraco był godnym zwycięzcą naszego Dużego SUV-a Roku 2021 . To już trzeci raz, kiedy rodzinne wozidło SEAT-a zdobyło tę nagrodę.

Kliknij tutaj, aby zapoznać się z naszą dogłębną recenzją SEAT-a Tarraco…

BMW X5

BMW wypuściło pierwszy X5 w 1999 roku, kiedy to połączenie stylu, praktyczności i wysokiej jakości inżynierii natychmiast wyróżniło go na tle konkurencji SUV-ów. Początkowo BMW sprzedawało X5 jako pojazd typu Sports Activity Vehicle (SAV), ale ewoluowało ono w celu zapewnienia luksusowego poziomu komfortu i wyrafinowania.

X5 wygrał nasz Duży SUV Roku Premium w 2020 i 2021 roku i chociaż zawsze wykazywał dużą elastyczność zarówno w wersji pięcio-, jak i siedmiomiejscowej, to wprowadzenie niezwykle wydajnej wersji hybrydowej plug-in xDrive45e pomogło X5 weź gong.

Zdolny do pokonania około 50 mil na samym akumulatorze, xDrive45e jest w stanie obniżyć zwykłe koszty eksploatacji typowego dużego SUV-a, a emisja CO2 zaczynająca się od 27 g/km oznacza, że ​​X5 będzie bardziej atrakcyjny dla użytkowników biznesowych.

Po wejściu do środka będziesz mógł korzystać z zestawu multimedialnego Live Cockpit Professional BMW, który obejmuje 12,3-calowy cyfrowy wyświetlacz wskaźników oraz dodatkowy ekran dotykowy o tej samej wielkości do sterowania funkcjami multimedialnymi i nawigacją satelitarną – to genialnie intuicyjny system.

Renault Captur

Bycie konkurentem w klasie małych SUV-ów oznacza oferowanie dużo stylu i wszechstronności, a także dobry stosunek jakości do ceny. Dostępnych jest tak wiele różnych modeli, że samochód tej wielkości musi się wyróżniać, aby mieć szansę na zdobycie nagrody Małego SUV-a Roku.

Renault Captur , oparty na podstawach bestsellerowego Clio , zapewnia atrakcyjny wygląd i praktyczną, wysoko położoną pozycję za kierownicą, a także bogate wyposażenie standardowe i atrakcyjną cenę. Czego nie lubić?

U podstaw atrakcyjności Captura leży jego praktyczność, a dzięki zwiększonym wymiarom w porównaniu z poprzednim modelem, oferuje większą przestrzeń pasażerską wraz z inteligentnymi rozwiązaniami, takimi jak przesuwana tylna kanapa, która pozwala na zarezerwowanie miejsca dla dodatkowych pasażerów lub bagażu.

Dzięki wielu pokładowym systemom wspomagania kierowcy i pełnej pięciogwiazdkowej ocenie bezpieczeństwa od Euro NCAP, Captur jest fantastycznie atrakcyjnym małym SUV-em.

Skoda Enyaq IV

Skoda Enyaq iV to pierwszy w pełni elektryczny samochód czeskiej marki, który już wyznaczył wysoki standard dla elektrycznych Skod przyszłości.

Enyaq iV ma wiele wspólnych części z Volkswagenem ID.4, takich jak akumulatory i silniki, ale w pakiecie, który jest bardzo typowy dla Skody – jest prostym, praktycznym i wytrzymałym samochodem, wyposażonym w wiele istotnych funkcji.

Aby uprościć sprawę, dostępne są dwa warianty z różnymi rozmiarami akumulatorów (58 kWh iV 60 i 77 kWh iV 80), które oferują duży zasięg odpowiednio do 255 i 330 mil. Wyposażenie nie jest tak ekstrawaganckie, jak w przypadku niektórych rywali, ale są tam wszystkie niezbędne elementy, takie jak reflektory LED, cyfrowy wyświetlacz instrumentów Virtual Cockpit, klimatyzacja, tempomat i tylne czujniki parkowania, które są standardem w modelu podstawowym.

Wraz z imponującym zasięgiem akumulatorów, Enyaq iV powinien wykazać się dużą wydajnością w większości codziennych sytuacji, w tym w użytku rodzinnym, dzięki dużemu bagażnikowi o pojemności 585 litrów oraz dużej przestrzeni na głowę i nogi dla wszystkich pasażerów z przodu iz tyłu.

Ford Puma

Ford Puma udowadnia, że ​​jest hitem Blue Oval, detronizując nawet cieszące się niesłabnącą popularnością supermini Fiesta z comiesięcznej listy bestsellerów w Wielkiej Brytanii. Modny rozmiar i stylistyka, przyjemna obsługa i ekonomiczne silniki to zwycięska kombinacja.

Jego 1,0-litrowy, łagodny silnik hybrydowy EcoBoost jest jednym z najoszczędniejszych silników benzynowych w każdym SUV-ie, osiągającym maksymalną prędkość 50 l/g, podczas gdy Puma ST o mocy 197 KM otrzymuje 1,5-litrową turbodoładowaną, trzycylindrową jednostkę benzynową wraz z usztywnionym podwoziem, co zapewnia dużą przyjemność z jazdy.

Ford pracował również nad tym, aby Puma z Fiesty wydawała się tak przestronna, jak to tylko możliwe, a dla kierowcy i pasażera z przodu jest dużo miejsca. Tylna kanapa też jest całkiem niezła, z dość wysoką pozycją siedzącą, chociaż nie ma tak dużo miejsca jak w Renault Captur. Bagażnik mierzy 456 litrów, prawie nie ma krawędzi, na której można przenosić przedmioty, a pod podłogą bagażnika znajduje się poręczny schowek.

Hyundai Tucson

Wizualnie najnowszy Tucson to ogromne odejście od oswojonego wyglądu poprzednich generacji, a odważny design nie przypomina niczego innego na drodze. Niezależnie od tego, czy podoba Ci się wygląd, czy nie, Hyundai należy przynajmniej pochwalić za to, że nie jest bezpieczny i stara się wyróżnić swojego rodzinnego SUV-a. 

Aby naprawdę odnieść sukces na rynku samochodów rodzinnych, konieczne jest skupienie się na praktyczności, a 620-litrowy bagażnik Tucsona przyćmiewa przestrzeń ładunkową Nissana Qashqai i komfortowo pokonuje 510 litrów SEAT-a Ateca . Ilość miejsca na nogi w ofercie będzie błogosławieństwem dla tych, którzy siedzą z tyłu, i jest dużo miejsca na głowę. Z przodu znajduje się zakrzywiona deska rozdzielcza, która zapewnia kierowcy i pasażerowi na przednim siedzeniu wrażenie premium.

Hyundai wybrał ekran zamiast tradycyjnych tarcz za kierownicą, co pozwala na zmianę układu tarcz i nawigacji satelitarnej. System informacyjno-rozrywkowy jest jednym z najlepszych systemów w swojej klasie, jest ostry i łatwy w obsłudze oraz jest kompatybilny z Apple CarPlay i Android Auto.

Kliknij tutaj, aby uzyskać szczegółową recenzję Hyundai Tucson…

Skoda Karoq

Karoq Skody jest identyczny jak SEAT Ateca pod spodem, ale to czeski samochód, który jest nieco lepiej wyważony jako średniej wielkości SUV.

Sektor małych SUV-ów był 20 lat temu rynkiem stosunkowo niszowym, ale sukces samochodów takich jak Skoda Karoq pokazuje nam, jak zmieniły się gusta. Nissan Qashqai zwykle wspomina, dlaczego rodzinne SUV-y są teraz tak popularne, ale Skoda Karoq jest obecnie naszym faworytem w tej konkurencyjnej uprawie .

Standardowo Karoq oferuje bagażnik o pojemności 521 litrów lub 1810 litrów po złożeniu tylnych siedzeń. Powinno to być więcej niż wystarczająco miejsca dla większości rodzin, a prześwit na tylnych siedzeniach jest nawet nieco lepszy niż w większej Skodzie Kodiaq . 

Wnętrze Karoq to miłe miejsce na spędzenie dłuższego czasu, jeśli planowana jest daleka podróż. Przestrzeń w kabinie jest sprytnie zapakowana z dużą ilością schowków i kieszeni, a powietrze jest wysokiej jakości, które można kojarzyć z droższymi produktami Grupy VW. System informacyjno-rozrywkowy należy do najlepszych w branży, a ponadto oferuje łączność Apple CarPlay i Android Auto. 

Aby naprawdę wyróżnić się w sektorze małych SUV-ów, ważne są również osiągi i ogólna dynamika jazdy. Prowadzenie Karoqa jest bardziej podatne i wyrafinowane niż w SEAT-ie Ateca, ale jego reakcja na układ kierowniczy i przechyły nadwozia są utrzymywane na dystans. Unikaj jednak oklejania 19-calowych stopów, ponieważ mogą one pogorszyć jakość jazdy i dodać niepożądany hałas na drodze.

Kia Sportage

Sportage jest dowodem, że my Brytyjczycy kochamy odważną stylistykę, ponieważ koreański SUV jest bestsellerem Kia, pomimo ultranowoczesnego designu. Najnowsza generacja została udoskonalona we wszystkich dziedzinach, od zwiększonej praktyczności po imponującą nową technologię, w tym szerokoekranową konfigurację informacyjno-rozrywkową.

Jest to również model, który przemawia do szerokiego grona nabywców dzięki możliwości wyboru jednostek napędowych benzynowych, wysokoprężnych, w pełni hybrydowych lub hybrydowych typu plug-in. Ten ostatni jest najnowszym dodatkiem do gamy i oznacza, że ​​właściciele mogą podróżować do 43 mil na samej energii elektrycznej, pomagając obniżyć rachunki za paliwo i samochód służbowy.

Siostrzany samochód Hyundaia Tucson jest również praktyczny, z bagażnikiem o pojemności od 540 do 591 litrów w zależności od wybranej wersji. Modele benzynowe i wysokoprężne mogą holować 1650 kg, a tylne siedzenia mogą pomieścić trzech dorosłych pasażerów.

MG ZS EV

Kiedy MG ZS EV został po raz pierwszy wprowadzony na rynek w 2019 roku, był nie tylko jednym z najtańszych samochodów elektrycznych, ale był też znacznie bardziej praktyczny niż rywale o podobnej cenie, z których zdecydowana większość to auta miejskie. 

Zaledwie dwa lata później, w 2021 roku, MG dokonał liftingu gamy ZS, wprowadzając nowy wygląd, nową technologię wnętrza i ulepszone zasięgi akumulatorów w modelach elektrycznych. Jednak nawet z tymi ulepszeniami ZS nie jest przeznaczony do dokonywania żadnych radykalnych przełomów. Zamiast tego, jego celem jest po prostu dostarczenie użytecznego samochodu elektrycznego, który jest odpowiedni dla rodziny i kosztuje znacznie rozsądniejszą cenę niż ogromna część jego konkurencji – coś, co robi bardzo dobrze.

ZS EV jest wyposażony w 17-calowe felgi aluminiowe, reflektory LED, tylne czujniki parkowania, klimatyzację, adaptacyjny tempomat i zintegrowaną nawigację satelitarną z łącznością Android Auto i Apple CarPlay . System Pilot firmy MG oferuje również szereg aktywnych systemów bezpieczeństwa. 

Nowy akumulator dalekiego zasięgu 72,6 kWh w odnowionym samochodzie zwiększa zasięg ZS EV do 273 mil, czyli o około 110 mil więcej niż w przypadku starszego samochodu. Kolejny model z mniejszą baterią 51 kWh ma pojawić się w 2022 roku, będzie tańszy, ale nadal będzie oferował przyzwoity zasięg 198 mil.

Jak wybrać najlepszy SUV dla siebie? Podsumowanie

Dobrą wiadomością dla nabywców SUV-ów jest to, że ponieważ istnieje tak wiele opcji, niezależnie od tego, czy chcesz kupić, czy wydzierżawić SUV-a, nie musisz zadowalać się niczym mniej niż idealnym. Wzrost w tym sektorze był w dużej mierze napędzany przez kierowców pragnących dominującej pozycji za kierownicą, masywnego wyglądu i dodatkowej przyczepności z systemów 4×4. Ale pakiet SUV to coś więcej.

Duże nadwozie samochodu z napędem 4×4 oznacza dużą praktyczność, do tego stopnia, że ​​niektóre SUV-y mogą konkurować z MPV pod względem przestrzeni i wszechstronności przyjaznej rodzinie. Jeśli szukasz samochodu 7-osobowego, duży SUV może być idealnym rozwiązaniem, są one bardziej pożądane niż minivany, a także pasują do przestrzeni. Dzięki ogromnej przestrzeni bagażnika, bagażnikom dachowym i możliwościom holowania są świetnymi samochodami również na wakacje.

Holowanie przyczepy kempingowej lub przyczepy jest powszechnym zastosowaniem tych samochodów – a jeśli masz taki plan, wysoki moment obrotowy dużego silnika wysokoprężnego jest najlepszym wyborem do przewożenia ładunku. Sprawdź nasze 10 najlepszych samochodów holowniczych, aby dowiedzieć się więcej.